讀者+友人 KM 今天突然問起一首歌《Breathless》 by Shayne Ward
S.D從沒聽過這首歌,但曲名和《請讓我呼吸。》的調子有夠像 XD"

於是馬上跑到 Youtube 找資料:
http://www.youtube.com/watch?v=qTgugd5Q4bs

曲子的風格非常柔和 + 充滿愛意(?)
歌手名為 Shayne Thomas Ward (生於1984年10月16日),2005年獲得X Factor的冠軍之後,就一躍變成英倫大地矚目的新歌手。


Shayne Ward


順便嘗試翻譯了一下歌詞。
雖然歌詞和S.D過去和目前所寫的作品並無明顯的共通處,但那種面對心愛的人無法呼吸地感受,或許,是有點相似吧。




Breathless

If our love was a fairy tale
I would charge in and rescue you
On a yacht baby we would sail
To an island where we'd say I do

And if we had babies they would look like you
It'd be so beautiful if that came true
You don't even know how very special you are

※ Chorus

You leave me breathless
You're everything good in my life
You leave me breathless
I still can't believe that you're mine
You just walked out of one of my dreams
So beautiful you're leaving me
Breathless

And if our love was a story book
We would meet on the very first page
The last chapter would be about
How I'm thankful for the life we've made

And if we had babies they would have your eyes
I would fall deeper watching you give life
You don't even know how very special you are

repeat ※

You must have been sent from heaven to earth to change me
You're like an angel
The thing that I feel is stronger than love believe me
You're something special
I only hope that I'll one day deserve what you've given me
But all I can do is try
Every day of my life

repeat ※

You leave me breathless
You're everything good in my life
You leave me breathless
I still can't believe that you're mine
You just walked out of one of my dreams
So beautiful you're leaving me
Breathless


LYRIC END ::

屏息的愛

假若我們的愛只是童話
我將闖入童話帶你離開
帶你乘上我們的遊艇
行駛至許諾愛的島嶼

假若我們的小孩 能有你的臉孔
那將會是多美麗的事情
你還不知道你對我而言是如此特別

※ Chorus

你讓我無法呼吸
你是我生命中最美麗的一切
你讓我無法呼吸
我仍難以相信你是我的人
你就像從我夢中走出來的一樣
美麗得讓我
忘記呼吸

假若我們的愛是一本書
我們將會遇見在第一頁
書的最後一個章節
將會是我如何感激有你陪我走過的生命

假若我們的小孩 能有你的眼睛
我將會深深地愛著 你所給的生命
你還不知道你對我而言是如此特別

repeat ※

你必定是那下凡來拯救我的
像天使一般的存在
你讓我感受到的並不只是愛
相信我 你是我最特別的人
我真希望有天我真的值得你的付出
但我所能做的事情只有繼續嘗試
在我每一天的生命裡

repeat ※

你讓我無法呼吸
你是我生命中最美麗的一切
你讓我無法呼吸
我仍難以相信你是我的人
你就像從我夢中走出來的一樣
美麗得讓我
忘記呼吸


翻譯 by S.D ::



中文官方部落格:http://shayneward.pixnet.net/blog
亞洲版專輯消息:http://shayneward.pixnet.net/blog/post/21926394
arrow
arrow
    全站熱搜

    sdxxx 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()